torsdag 21 februari 2013

Viktigt med viktens vikt.

Dagarna passerar, en efter en.

Men tiden går fort, riktigt fort.
Vi är inne i sluttampen på februari 2013 och jag börjar se ett datum och en tid som komma skall. En tid och ett datum där jag gjorde ett ganska rejält avstamp för snart ett år sedan. Det är samtidigt ett datum som jag egentligen inte vill minnas eller lägga någon större tanke på, den förtjänar faktiskt inget fokus. Men ändå kan jag inte glömma den.

Så vad är det som händer, och när?

Ja egentligen händer det inte alls så mycket, men datumet 5:e Mars 2012 hade jag en inte allt för smickrande "all time high"- vikt på min kropp. Jag var alltså enligt alla sparade och dokumenterade vägningar tyngst någonsin. Jag kan ha varit tyngre men det finns det faktiskt inga riktiga bevis för... (av förklarliga skäl).

Och snart är det 5:e mars, ett år senare.

Det här med att inte bry sig om vad vågen visar. Att inte tänka på vikten. Att känna efter hur man mår istället. Fokusera på känslan, hur kläderna sitter, hur bla bla bla bla och blabla....

VIKTEN ÄR DET VIKTIGASTE!!!!!!

Någon som känner igen sig?

Men det är så fånigt egentligen.
Jo visst är vikten viktig, men varför? Kanske för att det är någon form av vedertagen, mätbar sak som man kan enkelt jämföra mot historia.

Ja, jag kommer då ABSOLUT ställa mig på vågen för att få en jämförbar siffra från fjolåret. Det kan nog ingen hindra mig ifrån.
  Är det så himla smart?
Njaaa, den här gången så finns det en stor chans att jag faktiskt kan gå från en invägning med ett leende. Jag VET nämligen att jag väger mindre än jag gjorde året före. Och det är självklart viktigt för mig. Alla former av bekräftelse och positiva signaler som kan hjälpa mig att gå vidare med lättare steg och ett lättat sinne, de chanserna tar då jag på allvar och utnyttjar så mycket jag kan. Jag behöver dem.

Så, vi får se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar