fredag 22 februari 2013

Mysigt

Och varför inte skriva lite mer idag?

Nej, precis. Ingen anledning alls att inte göra det, nej.

Men då kommer ju problemet att jag har ju faktiskt inge att skriva om alls...
Men det är i alla fall fredag. Och det är inte fy skam.

Fredagsmys... ;)

Är lite spänd och nyfiken hur helgen ska fortlöpa då vi får besök i helgen. Men om jag tänker på maten och hur vi ska agera i helgen så är det en rätt enkel sak då även vårt besök äter LCHF. Och det kanske även är på grund av oss...
   Däremot så ska det bli födelsedagskalas i helgen med syskon och syskonbarn. 4 stycken som ska firas. Nu är vår familj firar så är det inte mer än att vi träffas och fikar. Men fika innebär ju ALLTID kakor, bullar, bröd, smörgåsar och slutligen tårta. Tårta av garanterat fler orter, modeller och storlekar. Men gissningsvis ingen tårta av LCHF. Så en slät kopp kaffe lär väl bli vad jag får till födelsedagsfika :) Det kommer garanterat gå hur bra som helst då jag har återfått en skön känsla av styrka att stå emot. Jag har faktiskt inget  sug alls att äta godis, bröd, kakor, pizza, dricka osv. Det känns hur lugnt som helst.

Just nu i alla fall.

Vilka frestelser jag egentligen kommer utsättas för och i vilken sinnestämmning jag då kommer befinna mig i har jag ingen aning om. Men jag kan liksom inte göra mer än att förlita mig på att allt kommer gå bara fint och tänka positivt.

Dock känner jag nu att jag är rejält hungrig...allt prat om godis, bröd...tårta...

Det är fikarast snart....och det är fredag....bullfikafredag.

crap.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar