måndag 24 september 2012

Träningsmåndag

Idag måndag 24/9 -12 så har jag lyckats övertala kroppen att försöka njuta av lite styrketräning...

Det har väl gått isådär att peppa kroppen när väckaren ringer 05.15 en måndagsmorgon.... :) Men det finns inga genvägar här och jag vet att om jag tar mig iväg och tränar så kommer jag att må bättre efteråt. Och det gjorde jag ju :)

Jag hade förberett mig igår och packat väskan så jag behövde bara blanda ihop en shake och sen ta raska steg ner på gymmet. Det tog ca 15minuter att gå ner till gymmet och byta om. Det blev som jag hade bestämt ett lugn och sansat pass och jag siktade in mig på teknik.
   Jag har haft lite känningar under ett års tid i ryggslutet så försökte tänka på hållning och teknik.
Marklyft, bicepcurl, plankan, militärpress, liggande hantelpress, sittande rodd i maskin och tricepsrep. Det fick vara startskottet på vad jag hoppas kan bli en nystart med träning i vinter. Passet tog ca 40minuter och efter ombyte blev det rask promenad på 30 minuter till jobbet.
  Jag följer fortfarande periodisk fasta och det går utmärkt att träna utan att äta, varken före eller efter gymmet. Jag äter 12.00 vid lunchen på jobbet, då bryter jag fastan. Och för mig, utan problem med hunger eller återhämtning.

Men vad som nu är riktigt skönt är att jag gjorde det! Jag klev upp, tränade och gillade det! :) Det bådar gott inför onsdag som blir nästa pass. OM nu kroppen förstår allvaret och inte bryter ihop fullständigt...

Under helgen om var så blev det hemmagjord pizza till middag i lördags. Vi var hemma hos min familj som är  lite insatta i att vi försöker äta mindre kolhydrater. Sambon gjorde 2 st pizzabottnar av LCHF-modell och familjen gjorde en pizza av "vanlig" modell med komprimerad deg (om ni förstår vad jag menar?) Efter att ha smakat på vår LCHF-pizza blev resultatet av provsmakningen att vår pizza var godare. :) Det kom även fram att tidigare hade de testat göra tunnpannkaka av LCHF-recept och även dem var godare än traditionella pannkakor. Så varför ska man ens äta traditionella tunnpannkakor? LCHF-pannkakor är både godare klokare! :) Ja i mitt tycke i alla fall, men kanske även i andras tycke.


1 kommentar:

  1. Ja helt klart blir man mindre tung i magen på lchf jämfört med en vanlig pizza! Kul för dig att du orkade ta dig iväg så himla tidigt på morgonen, inte många som har skallen till det. Hoppas att kroppen fungerar i morgon också!

    SvaraRadera