fredag 14 september 2012

Pust och stön

Järnspikarns!

Ja kanske var ett grovt uttryck men fy halen!

Jag tillbringade min första kväll inne i gympahallen spelandes volleyboll igår. Senast jag stod på det där golvet var i våras. Minns inte exakt men tror det var i Maj någon gång. Var rätt peppad och såg fram emot att komma igång med lite fysisk aktivitet.

Gick väl rätt bra och det är en skön känsla att jag fysiskt känner att jag är lättare, snabbare och smidigare i kroppen. Det gör det riktigt roligt att spela när det går lätt.

Men. Idag går det inte lätt. Åt skogen vad jag är stel och öm idag. Hela kroppen känns förstörd och jag rör mig som en 100-åring med ledgångsreumatism. Och klagar kanske lika mycket oxå.
 
Att kliva upp och försöka hasa sig till toaletten för att göra moronbestyr och packa väskan inför promenaden till jobbet tog ca 30 minuter. Knyta skorna ska vi inte ens prata om. Usch....

Men vad klagar jag över? Dumheter! Ryck upp dig, det är fredagsmys och snart helg!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar