tisdag 25 september 2012

Dagen före tisdagsfrossa

Blä.
Usch.
Jämmer och elände.

Det är satansdagen....tisdag.

Jag tror jag tjuvstartade den här förbannade dagen redan igår. Familjen var bortrest och jag skulle ha huset helt för mig själv. Jag fick information från sambon att det var inte planerat någon middag så inget var upptinat eller förberett när jag skulle komma hem från jobbet.
   Precis där började tanken att mala i huvudet. "Vad ska jag äta till middag?"

Ska jag göra en omelett? Ska jag kanske gå förbi ICA och köpa något enkelt?

Hamburgare!! Hamburgare och oopsies ska det bli. Med ost, avokado, bacon, ägg mm. Mums! Jag bakar oopsies och steker hamburgare som jag köper på ICA. Middagen is fixed! :)

ICA? Jag ska gå på ICA, är helt ensam ikväll....? Kanske köpa lite bär...?

Och där var jag fast. Så fort gick det, tog väl typ 10 sekunder att gå från middagstankar till att planera in en frossarkväll i min ensamhet. Lovely...

Och vad hände? Jo jag gick på ICA, köpte hamburgare, rimmat stekfläsk, creme fraiche (eller hur fan det stavas) och sen så var det bären oxå. Hallon och björnbär fick det bli. Spelade inte så stor roll, jag skulle ändå inte njuta av dem utan bara äta upp dem. Sambon hade hittat ett recept på någon typ av LCHF-glass med bär. Och den är fantastiskt god!! Och det var den jag skulle göra. Och den här gången behövde jag inte dela med någon annan utan allt skulle jag få äta upp själv. Förbannat....

Visst gjorde jag hamburgare, dock inga oopsies.

Och visst gjorde jag LCHF-glass med hallon och björbär. Och visst år jag upp allt själv. Och visst blev jag kräkmätt, ont i magen och en ångestsmäll som sitter kvar än.

PLUS!!! Det är satansdagen.

FUUUUUCKKKKK!!!!


2 kommentarer:

  1. När du kommer i det läget att hjärnan går på autopilot och styr dig mot bären kanske du kan söka stöd hos din sambo?

    SvaraRadera
  2. Jo jag borde göra det. Men då får jag ju inte äta upp allt själv eller ens äta något...smart resonemang eller hur? :)

    SvaraRadera