torsdag 23 augusti 2012

Smygäter, igen

Naivt och återfallsbeteendet stör mig.

Av någon anledning fick jag den briljanta idén att jag skulle 21.30 igår äta två skivor bröd.

Varför då?

Nu var det här ett sådan där LCHF-bröd, men ändå. Varför?
Var jag hungrig? Nej.
Var jag sugen? Antagligen....

Dumt. Känns dumt, och är dumt.

Plus att jag har de senaste dagarna gått och småätit av en liten påse med kokoskuber. Vi köpte det glada i hågen att det skulle vara någon form av LCHF-snax eftersom det var kokos.
  Men innehållsförteckningen när vi kom hem visade sanningen. Var ju alla möjliga sockerarter i den där och vi lät den ligga orörd i köket. Men nu har jag snart ätit upp den. Det har både inneburit skam, dålig känsla i kroppen och ångest. För jag kan ju inte låta bli att äta av dem. Plus att jag äter dem bara när inte sambon ser  eller är hemma. Så jag smygäter helt enkelt.

Är jag påväg tillbaka i dåliga vanor? Smyger sig det här på mig och jag kommer snart ha rullat igång helvetesbollen som jag inte kan få stopp på?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar