fredag 3 augusti 2012

Dagens inlägg.

Mjaha.

Fredag blev det helt plötsligt. Fredags myyyyssss! Undra på om OLW har gjort en bra marknadsföring gällande just fredagsmys som alla gå och pratar om :). Och även jag såklart.

Så om vi ska försöka göra en liten sammanfattning hur den här första arbetsveckan har varit. Ja, den har varit bra. Svårare än så är det ju inte  :)

Nej men jag trodde att jag skulle få det rejält kämpigt i början på veckan efter att ha under helgen utmanat ödet med att äta och dricka socker. (Rent kemiskt sett då) Och veckan började väl med några indikationer på att jag var lite sugen och hade väl antagligen lite abstinens men det har gått jättebra.
  Kroppen funderar nog rejält efter att ha fått en sockershock i lördags och började förnöjt gnugga händerna och förvänta sig en vecka av gamla vanor och ett sockersvullande. Men så blev det inte, snopet va?

En nackdel med att gå från att äta socker och kolhydrater till att inte äta just kolhydrater är att andedräkten...holy mother of crap!! Vem behöver myggmedel, ogräsrensning och personliga avgränsningstaktiker...? Inte de som börjar med LCHF i alla fall. Shit! Man har ju en metangasfabrik i munnen. Undra om metangas är brandfarligt...?

"- Hey! Det brinner i munnen på dig!!!"
"- Jo jag vet....jag gick för nära värmeljuset på bordet..."

Men det går väl åtgärda med lite mer tandborstning, kanske ingen nackdel egentligen?

Idag har jag dock fått min "första" längre diskussion/samtal gällande socker och min filosofi. Och det kändes riktigt bra. Jag känner mig dock lite väl missionerande och proklamerar lite väl mycket kanske. Men det är upp till var och en att tolka, fundera och bestämma själv. Precis som jag har gjort. Bara för att jag försöker att inte äta socker så måste ju inte andra göra likadant. Men det är som att andra direkt tar till defensiven och blir ifrågasättande varför jag inte äter socker, varför jag inte äter kolhydrater. Och som vanligt: Väldigt vad andra intresserar sig för vad jag äter och inte äter, då jag är helt ointresserad av vad andra äter....

"- Men du måste ju äta kolhydrater!!"
"- Nej."
"- Men kroppen behöver kolhydrater!!"
"- Nej."
"- Men kroppen måste ju få energi från kolhydrater!!!"
"- Nej."
"- Men du blir ju FÖRBANNAD OM DU INTE ÄTER KOLHYDRATER!!!!"
" - Nej."

Ja ni ser vart den diskussionen tog vägen.... ;)

Lunchen idag blir färsbiffar från igår, tre ägg och skaldjurssallad. Konstig kompott, men ändock väldigt gott :). Middag, igen aning än men efterrätten blir färska jordgubbar och vispgrädde.

Så, vidare mot fredagsmyset!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar