måndag 20 augusti 2012

Bridgefrossa

Ny vecka.
Nya möjligheter.
Nya....äh det är ju bara som vanligt.

Helgen har varit trevlig och samtidigt intressant. Grannarna bjöd över oss och det dracks väl en del öl och jag åt en och annan potatisskruv. (Mina gamla godingar :) )
   Egentligen så hade jag inte förberett mig eller så på något vis utan det blev en mer spontan händelse och jag accepterade snabbt att jag kommer dricka några öl, äta onyttigt och helt enkelt lägga socker/LCHF/kolhydratblockerande åt sidan.
   Gick väl rätt ok då ändå. Blev en trevlig kväll helt klart och jag var i betydligt bättre skick än för några helger sedan.

Söndagen blev lite knepig och samtidigt lite tuff för jag hade rejält sug under hela dagen och jag kände att jag ville äta. Äta onyttigt, äta godis! Bakisäta helt enkelt!

Tog en promenad på förmiddagen och gick förbi OK/Q8 och skulle köpa lite bensin till motorcykeln. Fick en klassisk tanke att ta två flugor i en smäll och betala bensinen inne i butiken. Då kunde jag köpa en SNICKERS!!!! För bubblan vad jag var sugen på en Snicker! Helt galet sugen på en Snickers!! Jag närmade mig macken och hade redan planerat hur jag skulle köpa bensinen och godiset, att jag skulle trycka i mig den på en gång och sedan inte säga något till sambon utan bara låta det här snedklivet vara min hemlighet.
  Här började jag resonera rejält med mig själv och det är fascinerande hur mycket man hinner resonera med sig själv på en kort sträcka. Jag rättfärdigade mitt planerade godisinköp och att jag faktiskt var lite bakis och choklad och nötter var något som min kropp faktiskt behövde och jag skulle må bättre....
   Jag var nu ute på rejält tunn is och kom allt närmare macken....

Men en lugn tanke kom upp och jag hörde mig själv tänka: (Helt klart en besviken tanke men ändå bra)
- Jag behöver inte köpa godis. Punkt.

Jag tankade mina 5 liter och gick hem. Jag gick aldrig in i butiken och behövde aldrig bli slagen av skammen.

Kvällen var oxå en kamp mot suget och jag sa till sambon att en kladdkaka vore trevligt...eller hur länge sedan var det jag åt en påse Bridge? Jag kände hur saliven började rinna till och jag ville verkligen ha BRIDGE!!!

Flera klunkar vatten senare och ett oväntat och trevligt besök av en väninna gjorde att allt rann ut i sanden. Blev ingen Bridge. Ingen kladdkaka. Bara vatten. Förbannat vilken besvikelse!! Och vilken vinst! :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar