lördag 28 juli 2012

Planerat återfall...?

Jo jag vet.

Det haglar inte direkt tätt mellan inläggen här men jag har ju faktiskt semester och det har varit prio på annat håll.
Men Om jag skippar bortförklaringarna så har det ändå gått bra.

Jag och sambon hade ett snack och jag taggade ner lite på viktfokuset och jag avstod vägning på två veckor. Det var en bra och skön känsla att inte hela tiden gå och fundera om jag gått upp eller ner osv.

Jag vägde mig igår och jag hade gått ner... :)
Klart att jag inte klagar över det, och jag hade bara 100gr från att nå en ny målvikt: 95kg.

Jag fortsätter med LCHF i kombination med en typ av IF/PF. Det går riktigt, riktigt bra och jag trivs med själva sättet att äta och maten gillar jag skarpt!

Det som nu kommer att ske idag är ett snedsteg, ett återfall, ett rejält slipup. Men planerat.
Det är årets största händelse på orten och jag har bestämt att idag så ska jag ta semester från allt, ALLT! Och det kommer drickas öl, ätas bröd, godis osv. Det vet jag. Och jag känner mig redo, peppad och jag har  faktiskt inga oroskänslor att jag ska få ett långt återfall på flera dagar utan jag känner mig stark och säker att jag klarar det. Jag kan äta och dricka idag och i morgon så är jag på banan.

OM det nu faktiskt blir så vet jag ju inte. Men det är så det känns. Och jag känner mig redo. Jag har verktygen, jag har motivationen och jag slappnar nu av :)

Och jag återkommer. Semestern är slut på måndag och jag återgår till arbetet, och då blir gissningsvis bloggandet mer frekvent.

Trevlig helg!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar