onsdag 4 juli 2012

Kroppsvärk...

Holy hell!!

Kroppen protesterar mot varje rörelse som involverar muskler och leder i hela kroppen. Gårdagens llätta lufsarpass på det ändå mjuka eljusspåret gör sig klart påmind. Och hur fasen ska det bli i morgon...jisses!

Men men, skönt att ha rört på sig! Helt klart, ångrar inget alls!

Det jag ångrar lite är att den där förföriska chokladtårtan hade lite väl mycket "rester" kvar och att det blev några bitar för mycket igår. Den är farligt god.  Rent utsagt livsfarligt god. Och samtidigt är den ju "godkänd" i min värld när den är en ren LCHF-kaka. Men den innehåller ju massvis med kcal. Och dagens totala intag av kcal blir snabbt fyllt av onödigheter istället för att äta vanligt mat.
   Men men. Man blir väl klokare med tiden. Och rutiner tar tid att skapa. Bara man ser till att det inte blir rutin att äta chokladkaka... :)

Har fortsatt att läsa ur Matrevolutionen och gårdagens avsnitt med lite historia och äventyrande tandläkare är intressant. Och även Kostdoktorns inlägg om tandläkaren som delar ut Matrevolutionen till sina patienter. Snyggt! :)

Lite onödig info för andra än mig själv: Jag hittade mina noteringar av vikt och mått från 2006. Det är en del intressanta siffror när det gäller måtten på min kropp. Jag har mätt min midja, eller byxlinningen kan vi kalla det. Där jag har mina jeans osv. Och det måttet har visst aldrig varit mindre än 93cm. Även om jag idag väger kring 96kg så har jag haft samma mått på midjan som när jag vägde 88. Så jag behöver inte stressa upp mig om inte måttet på midjan blir mindre, det är skönt. Sen om det är bra eller dåligt att jag har kvar statistik på min vikt och mina mått på mage, midja och höfter från 2006...bra eller dåligt? :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar