torsdag 14 juni 2012

Tårtkampen

Uh..

Känner mig fortfarande överkörd av tåget. Kroppen klagar ogenerat över att jag försökte vara duktig med att få fint hemma på tomten... Men varför klaga över att man fått röra på dig för mycket?

Så vad med ska jag klaga över idag då?

Jo vädret, det regnar.
Sådär, du var man en riktig norrlänning.
Den mustachprydde lille skröpliga mannen som kisade glatt genom pigga ögon hade en bra lösning vid öl-pallarna på systembolaget. "Man måste ju få dricka när det är så dåligt väder..." Så sant. Man lär sig alltid något av äldre mer erfarna människor :)

Mitt jobb och min lunchmatsal har återigen blivit en arena för viljornas kamp. Jag känner mig smått motarbetad och jag börjar få en liten jobbig känsla av paranoida inslag.
  Vad tror ni dök upp just sådär lagom till lunch? Smörgåstårta....TVÅ STYCKEN!!! Jamen fiiiii fan!
Givetvis en dag när middagen dagen före inte följde med som lunch utan jag sitter och börjar preciiiis fundera hur jag ska göra när det är dags för lunch. Vad tror du kommer genom korridorerna?? Självklart glada påhejjande bärare av stans bästa smörgåstårtor som alla blir bjudna på.

Jag kastade mig snabbt ut genom dörren och försvann långt bort från dessa läckerheter.

Keso och karrerester från ICA, mums...eller hur?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar