onsdag 13 juni 2012

Slow moover

Mjaha. Vad händer här då?

Ja rent text och inläggsmässigt så händer det inte mycket alls faktiskt.

Livet är inne i en mycket intensiv fas just nu och jag inser att tiden inte räcker till riktigt med att göra allt som jag så heligt lovade mig att göra tidigare i år.

Men om vi tittar på hur status nu är för min hantering av mat, socker och den här missbruksproblematiken.
Jag har fortfarande med lätthet gått igenom dagar och veckor utan något större misstag. Jag har druckit någon öl men det är egentligen det enda i kolhydratväg som jag gjorde ett aktivt val att "testa".
  Godis, bröd, snacks (förutom nötter), pasta, glass, potatis, tårta, pizza och annat har passerat flertalet gånger inom räckhåll men jag har velat och faktiskt kunnat tacka nej utan något som helst problem (från min sida skall noteras). Har väl heller inte behövt diskutera mig igenom varför jag inte vill ha utan omgivningen verkar acceptera att svaret på frågan varför inte jag äter av det goda som de äter ur blir: "Nej jag är inte sugen." Att just det faktiskt accepteras så enkelt fascinerar och gläder mig, mitt liv blir faktiskt enklare :)

Tittar vi på mängden mat och volymen av mat, även om det är LCHF som liknar min typ av mat mest, så äter jag fortfarande för mycket. Eller jag tycker då det i alla fall. Jag håller dock inte på och småäter utan äter när det är matdags och jag är hungrig och är jag inte hungrig äter jag inte. Och att vara sugen att äta något har jag inte varit på mycket länge så...även det här går väl rätt bra.

Jag mår fortfarande riktigt bra och jag kan faktiskt inte klaga på något...

Eller jo. Klaga kan jag väl alltid. Har ont i kroppen efter att ha genomfört en husägares ofrivilliga träningspass. Men det är ju ett sådan där gratis följamedhusetträning. Och all motion är bra motion. Bara det att kroppen är inte van och jag blir stel som ett kylskåp.

Men nu är det en sketen dryg vecka kvar innan semester, och det skall bli efterlängtat och välbehövligt med lång ledighet. Bara värmen och solen kommer så ska nog det här blir alla tiders!

Heppåre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar