torsdag 28 juni 2012

Sammanfattning 1

Morgonstunden är genomförd...nice!

Ja då är det bara att hitta på något att göra denna fjärde semesterdag. Ska egentligen inte vara några som helst problem alls.

Men morgonkoppen av kaffe har precis landat och eftersmaken sitter lite envist kvar längst in i munnen. En tandborstning vore kanske inte alls helt fel.

Egentligen har jag inget viktigt eller läsvärt att skriva om. Vill inte skriva bara för att få ett inlägg på bloggen utan skriver jag något så borde det vara lite "update".

Och iofs. har jag det! :)
Eftersom den gångna helgen och början på veckan har varit lite sisådär med mat, socker och kolhydrater i överlag så har jag inte riiiktigt kunna släppa funderingen kring vad det har gjort för skada på min kropp och då i slutändan på min knopp. (Huvudet om någon undrar...)
   Egentligen var gårdagen första försöket till att återta LCHF som ledsjärnan och tyckte det gick över förväntan. Även om jag ätit några skivor bröd, lite chokladcaschew, söt coleslaw från Frasses Hamburgare, en stor Cola Light, etc. så drog det inte igång några svårare cravings utan jag kunde förvånansvärt enkelt säga: "Just nu räcker det, jag klarar mig utan sockret". Och det gick, jättebra faktiskt! Vikten har fortsatt ner och jag innehar nu en vikt av 96.6kg. Mina övriga mått på midja, höfter och byxlinning har även de minskat. Jättekul! Men precis som tidigare vill jag poängtera att detta är en bonus som jag verkligen inte vill lägga någon större fokus på. Jag mår så himla mycket bättre och trivs allt mer och mer med mig själv, att kroppen verkar tycka att min filosofi och tanke är bra även för den och ger mig positiva gensvar är oxå underbart!
   Det finns ingen anledning överhuvudtaget att inte äta som jag gör. Varken LCHF eller periodisk fasta. 


Och till mig själv: Bra jobbat! Fortsätt ta besluten när besluten behöver tas, ta inte besluten innan de behöver tas. (Hade kunnat lägga in en liten "Kiss my self"-bild här men you get the picture. :)


Så sammanfattningsvis sedan 12-03-05:
-12 kg
-10cm på magen.


I like!


Åter till semester! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar