torsdag 21 juni 2012

Kontrollen is mine!

Ny utmaning!

Hel klart! Jag går på semester, idag. Typ snart, i 5 veckor dessutom...

Ja alltså jag är ju inte besviken eller negativ över det, inte alls. Vore ju korkat faktiskt, men det innebär en del  nya rutiner som jag inte alls har hunnit tänka mig igenom. Är lite av en planeringsmänniska när det gäller massor av saker. Eller ok, är ett kontrollfreak. Eller jag har ett stort kontrollbehov...så sant så sant.

Är faktiskt dålig på oförberedda händelser och rutiner. Vill alltid ligga steget före. Och nej, det är inget beteende som bör premieras. Tvärtom, jag borde bli bättre på att ta saker och ting som det kommer. Men just kampen mot krontrollen har tagit många timmar genom livet att jag vet nästan inget annat.
  Just att känna att jag har kontroll över det här med mat och socker har skapat en kamp mellan de goda och de onda, utan tvekan.

Jag kräver kontroll över min kropp och matintag. Jag förlorar kontrollen. Jag MÅSTE ta kontroll över mitt ätbeteende. Jag förlorar kontrollen. Nu JÄVLAR SKA JAG TA KONTROLLEN!!! Jag förlorar kontrollen.

Jag kan hålla på hur länge som helst. Såhär har det sett ut. Och eftersom jag hela tiden tappar kontrollen, så måste jag ju försöka få kontroll? Eller hur?

Om jag bara gav fan i att "måsta" ha kontroll så skulle jag ju inte förlora kontrollen heller...

shit vad smart jag låter?! :)

Förlorade dock kontrollen igår. Käkade upp de där förbannade kakorna som var kvar från LCHF-tidningen. Min uppmärksammade sambo hade läst lite mer och insåg att kcal på kakan var inte per 100gr. det var PER BIT!!! Holy crap säger jag bara. Då blev det middag, följt av en lite mysig efterrätt i form av en LCHF-kaka. Kakan gav säkert 600 kcal... typ en 4-del av hela dagens intag av energi. Smart pucko.

Jaja, nu är den slut i alla fall :)

Kontrollerade den där kakan, hell yeah!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar