måndag 4 juni 2012

Hur beter jag mig?

Här händer det grejjor!

Vad?

Nej inget. Inget alls. Jag har bara inte skrivit på några dagar. Tiden bara rusar iväg och en normal helg har passerat obemärkt. Rätt ointressant faktiskt.

Men, jag har funderat på en sak. Jag har märkt att jag har liksom skapat mig en lite kvällsrutin som jag egentligen inte vet varför. (Eller så kanske jag faktiskt vet, men inte riktigt vill fundera på).
  Jag har under de senaste veckorna gjort mig kvälls mål bestående av bär, frukter och vispad grädde.

Jag har märkt att det här är något som jag faktiskt gör flera gånger i veckan. Man har genomfört en arbetsdag och lite hemma jobb och klockan blir vid 21.00. Jag får en oförklarig vilja (sug) att göra mig en fruktsallad eller tinade bär och vispgrädde till. Det här är ju "nästan" LCHF och jag tycker att det går väl an. Ofta blir det mycket bär och mycket frukt. Det blir ju även en del vispgrädde och jag har inga problem med att äta det här helt på egen hand. Nästan bättre att äta det på egen hand, då blir det mer till mig...

Har skrivit om det förut, att jag äter bär och grädde som TV-snacks. MEN! Att äta 3-5 frukter och 3 dl vispgrädde är kanske inte riiiktigt det bästa just nu. Just att jag äter frukt och bär är ju skitbra! Visst är det? Och vispgrädde? Det är ju typ hardcore-LCHF. Att äta ren vispgrädde? Jamen hur mycket socker är det i det? Men typ INGET!!

Jaja. Men just beteendet. Just beteendet att jag går in i en tankelös händelse och hackar frukt, vispar grädde och trycker i mig det i TV-soffan utan att ens andas mellan skedtagen...det är inte bra. Det är gott så inni helsingland men det är inte bra. Inte alls.

Varför gör jag det?

Shit...varför gör jag det?

dyrt är det oxå....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar