måndag 25 juni 2012

Fokusmiss

Har helt klar tappat lite fokus och kontroll över vad jag egentligen stoppar i mig.
Och som tidigare nämnt, har min tillvaro blivit rejält omkastad. Och min gard är nere, nere lågt under vad den borde vara.

Hungrig som attans åkte jag till ICA. Skulle köpa lite valnötter till sambons "lyxiga" chevré-toast. Valnötter finns på lösvikt i Parrots hyllan...det finns även fler goda saker där. Cashew-nötter, rostade rökta mandlar, pistagenötter, OCH: Choklad och yoghurtöverdragna cashew, någon form av chokladnötkrossgodis...

Förbannat.
Förbannat och förbannat. Jamen jag tar väl någon bara, bara någon. Inte många och massor utan någon. Det är inga problem...blev några och en himla hög med saltade cashew och pistagenötter. Typ någon form av galen kompensation...

Sen blev det ju inget mer.

Tills jag kom hem och satte i mig de där våldsamt lockande godbitarna. Sambon hade ingen aning. Hon hann inte ens veta om att jag köpt dem. Kastade kvittot illa kvickt och såg till att få äta upp de där små chokladöverdragna godbitarna för mig själv. Och dra mig baklänges genom gruset!!! De var ju så himla goda! Mycket mycket godare än jag minns.

Ja som sagt. Förbannat.

Ärligt talat så är det här ingen raketforskning. Jag hade väntat ett slipup eftersom helgens bravader har inneburit att jag har lagt bort allt fokus kring mig själv under stunder då jag varit tvungen och jag har märkt att  jag är inte fri. Suget och begären vaknar till liv blixtsnabbt och jag hinner inte värja mig.

Usch och blä. Men gjort är gjort. Jag ska bara ta och gå isäng nu. Trött som fasen och ca 5 cm från tangentbordet står en skål med detta....

Förbannat...nu MÅSTE jag gå och lägga mig.

Jag ska se om jag redan ramlat över kanten i morgon eller om jag kan vända skeppet omgående och inte barka iväg i en frossarorgie av titaniska mått.

Later readers.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar