tisdag 19 juni 2012

Dålig början, bra slut!

Tisdag....denna förbannade tisdag.

Gud måste ju ha sovit den här dagen och Satan skapade tisdagen...sen tog Gud åt sig äran att han skapade världen och dagarna. Söndagen ska väl ha varit vilodagen, hell no! Tisdag var dagen Gud övergav världen!!

Så vad har hänt eftersom jag är Mr. Bitter?

Nä...inget speciellt. Jag är hög på koffein och väntar på att få äta lunch. Och vilken lunch det ska bli!! :)
Det är en kycklingpaj som min sambo har svängt ihop, riktigt bra! Och där slutar bitterheten! :)

Lite lugnt på jobbet idag. Konstigt nog, även om det är tisdag. Har kikat igenom lite gamla inlägg på kostdoktorn.se och upptäcker ett desperat motstånd från alla möjliga håll mot just LCHF. Men svaren är enkla och jag kan inte annat än tycka att jag fortsätter. Eller fortsätter med LCHF, egentligen så är jag ju inte inne på någon form av "diet" eller "bantningakur". Jag försöker få mig att ändra mitt ätbeteende och min hantering av mat och främst socker. Och det sättet som jag klarar det bäst genom är att äta LCHF. För äta måste jag ju. Varför inte äta det som jag då mår bra av och som gör att jag inte överäter? Vem kan kritisera mig för det?

Nu är det ju ingen som kritiserar mig för att jag inte äter socker. Inte så mycket som jag trodde i alla fall. Jag trodde faktiskt att jag skulle måsta ta på mig rustningen och bereda mig på ett fullskaligt krig mot alla motståndare, men det går nästan lite för enkelt. Falsk trygget? Eller bara fakta? Ja, säg det du...

Men jag får väl bara surfa vidare på vågen av framgång.

På tal om framgång....nu är det nära lunch. :)

Sista måltiden var igår till middag vid halv sju tror jag. En rejäl LCHF-paj, grönsaker och lite cremefraiche (har aldirg lät mig stava det där förbannade ordet!!). Och jag är egentligen inte så himla hungrig. Jag kan äta, inte för det. Men jag är inte vrålhungrig och sugen.
  Kombinationen av periodisk fasta och LCHF är nog min melodi.

Keep on singing!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar