lördag 5 maj 2012

Eftersnack

Jahapp, vad ska man säga om gårdagen då?
Hur gick det egentligen för mig med mina situationsbeslut vid middagsbjudningen?

Sådär. Precis efter vi hade åkt och jag tog ett snabb återblick så gick det inte alls bra. Men i efterhand och med lite perspektiv så kanske det ändå inte var helt värdelöst.

Middagen gick bara fint, småsmuttade lite på ett glas rött och riktade in mig på allt som inte innehöll så mycket kolhydrater. Gick bra tror jag. Korgen med färsk baguette passerade flera gången under näsan men jag kände inget sug.
  Eftermiddagen blev det grabbhörna i soffan och jag blev erbjuden en öl av värdparet. Min spontana reaktion blev: "-Nej tack." Men det höll i sig i 5 sekunder...jag tog ölen och försökte känna efter hur det kändes inom mig. Ölen var en 33cl och inte den godaste jag druckit så det gick långsamt.
  Bordet var även dukat med lite chips och godis och här kunde jag heller inte hålla fingrarna i styr. Jag åt kanske 10 chips, de var då förresten någon sorts Pringle-chips med smak av vinäger...inte alls min smak. Lösviktsgodis blev det kanske ett tjugotal.

Så summeringen av intag av fel saker var faktiskt inte helt katastrofal. Men jag försökte hela tiden känna efter hur jag hanterade det. Och hade jag varit själv hade jag säkert ätit upp ALLT! Men som tur var så satt jag längst bort från godiset och de övriga åt snabbt slut på allt.

Jag ska under dagen känna efter om jag märker någon skillnad i kropp och själ, men just nu märker jag inget speciellt som kan komma från gårdagen.

Jag är nu faktiskt nöjd att det inte blev mer. Men har även fått testa min sjukdom lite och komma ut bland folk. Även om jag inte sa något till någon så gick det riktigt bra att bara tacka nej till brödet och potatisen.

Så, en ny dag och helgen går vidare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar