måndag 23 april 2012

ny dag, ny blogg, nya möjligheter

Måndag. Är det en bra dag eller en dålig dag?

Just nu känns det som en dålig dag, är anti och allmänt ointresserad att göra något över huvud taget.

Men det jag faktiskt gjort är den här flytten från min gamla blogg till den här. Den förra bloggen var konstigt upplagt för mig som skulle lägga in nya inlägg osv. Så det blir enklare och bättre på den här. FÖR MIG! Hur ni uppfattar det med blogg namn och annat, det måste jag nåt erkänna att jag inte alls bryr mig om. Själv anledningen och kontentan av bloggen kommer kvarstå. Jag skriver för att jag behöver det för mig själv, ni som läser eller följer, blir det ohållbart har ni min fulla förståelse om ni lämnar.

Helgen som nu varit har gått bra, det har varit rätt lugnt med cravings och sug efter socker och annat gott. Rätt skönt att gå på ICA eller stirra blint på kakorna hemma och inte vara sugen.
  Jag och sambon tog oss en middag ute på restaurang och även där gick det galant. Jag beställde in en tallrik med grillad kyckling, extra sallad och lite olika dipsåser. Visst kan dipsåserna vara lite väl kolhydratsrika men det gav inget påslag och jag mådde bara fint efteråt.

Söndagsmiddag med familjen var mycket trevlig. Vi åt klassisk Tacos. Även om tacoskrydda innehåller mycket druvsocker så är just tacos en bra maträtt tycker jag som kör lite åt LCHF-hållet. Jag skippar naturligtvis bröd eller tacoskal och jag saknar det inte alls.

Idag får vi ser hur det går, men än så tycker jag att det just när det gäller mat och socker så har jag klarat det bra. Nu är det lunchdax och sambon får figurera som mattant och köra ut mat till mitt jobb. Hade ju ingen lunch med mig.

Well, well. Livet goes on.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar