fredag 27 april 2012

Fredagamys

Nu är de slut på veckan det är dags för fredags-MYYYYYYYS!!

Det är ju en trevlig liten trudelutt och man får ge sig en klapp på axeln att man genomlevt ännu en arbetsvecka. Visst är det just nu så att arbetsdagen inte är riktigt slut, men den kommer förhoppningsvis sluta bra.
   Sen hade väl inte jag tänkt att mitt fredagsmys ska bestå av en 300grams påse med OLW chips...

Så vad ska denna dag utsätta mig för prövningar? Jo, dagen hade inte hunnit blir många timmar innan jag upptäcker den välbekanta dekaltrimmade leveransbilen från ortens konditori. En leverans till vårt jobb 30 minuter innan fikarast med en konditori-bil kan inte betyda så himla många saker. Det är då något från konditoriet som vi som anställda blivit bjudna på. Från ett konditori är det dock ytters sällan som det kommer saker som INTE innehåller socker, mjöl, kolhydrater och annat djävulskap. Det är ju oftast gott som halen och man känner salivproduktionen öka bara av att se den där himla leveransbilen från konditoriet.

Jag påbörjade en diskussion med mitt eget sinne och bestämde mig att: "Nej! Jag behöver inte äta en 30 cm lång nygräddad baguette med god och krämig fyllning."  Fyllningen som sådan är väl inte värst men det skulle se klar suspekt ut om jag började äta upp innehållet och kasta brödet. Då skulle jag ju avslöja mig direkt! Så jag smet in lite sent i fikarummet och satte mig snabbt och nonchalant vid bordet. Det tar ca 2 sekunder:

-ÖH!! Du, du där!! Ta en smörgås nu när vi bjuder!!

-Nej tack, jag klarar mig.

-VA!!? Ska du inte ha? Va fan? Var då värst vad du var storbjudd och inte vill ha nu då? Varför då? Varför ska du vara så himla "duktig"? Tror du att du är BÄTTRE ÄN OSS!!!?

-Nejdå, jag vill bara inte ha.

-MÄÄÄÄÄN!!! Skärp dig för fan! Ät en smörgås nu!!

-MEN VA FAN!!!? Jag vill ju för helvete inte ha någon jävla smörgåsjävel för jag är sockerberoende och kan inte hantera att bara äta EN smörgås utan mitt jävla fredagsmys blir ett fredagshelvete ditt förbannade PUCKO!!! ÄRTHJÄRNA!!!

Ja ungefär så lät det i mitt huvud. Men som tur va så slutade konversationen när jag tackade nej första gången.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar